Tweede en laatste dag Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu Tweede en laatste dag Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu

Tweede en laatste dag Arequipa

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

21 Maart 2017 | Peru, Arequipa

Na een lange dag nog wat eten dus nog maar een keer het centrum in. De stappenteller eindigde de dag op ruim 22.000 stappen. We werden door een goed engels sprekende jongeman ergens naar binnen gekletst. Op het menu stond oa guinea pig. ( dit klinkt minder erg dan cavia ) de ober zag mij twijfelen en vertelde dat hij vroeger ook een cavia als huisdier had, dat het een vreemd idee is om ze eten maar dat ze toch wel erg lekker smaken. Toch maar proberen dan. Dat ze het beestje dan in zijn geheel en herkenbaar op je bord leggen had ik niet verwacht natuurlijk. Eerst de kop er maar vanafgehaald en toen lekker opgegeten want ze smaken echt heel goed.
Na een lange nacht lekker slapen was het verrassend helder buiten. We konden de toppen van de vulkanen zien vanuit onze kamer. Na het ontbijt hebben we een bustour geboekt om nog wat high lights te zien. In een dubbeldeks bus dwars door alle smalle straatjes van de stad en over onverharde wegen buiten de stad. De eerste echte lama's en alpaca's gezien in allerlei kleuren. Natuurlijk moesten we door een winkel waar kleding gemaakt van alpacawol te koop is. Het was fijn om de grote drukke stad even uit te zijn. Aan het eind van de tour bezochten we een oud koloniaal huis dat nu alleen nog gebruikt wordt voor trouwerijen. Het heeft een eigen capel. Onder het huis draait een molensteen op waterkracht waarmee ze vroeger meel maalden. Ook hier zagen we enkele alpaca's, dit keer met mooi aangeklede peruaanse vrouwen. Op aanraden van iemand in het hostel zijn we gaan eten bij een vegetarisch restaurant. Elke dag is er een vast menu. Voor 3 euro kregen we 3 gangen. Het was heerlijk. Nu weer lekker slapen, morgenvroeg worden we opgehaald voor 2 dagen colca canyon met een bus. Ik hoop dat we de condor gaan zien.

• 21 Maart 2017 - 10:00

Astrid:

Moderne tijd heeft er ook bij hun. Rode handy bijpassend bij kleding

• 21 Maart 2017 - 22:04

Floris Bos:

Leuk om zo mee te reizen met het verslag. Wij in een lekkere luie stoel en jullie de ontberingen. Maar natuuurlijk ook de echte ervaringen!
    Veel plezier nog. En wij ook met het lezen.

Groeten aan Iris en Joris

Floris en Marta