Van Puna naar la Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu Van Puna naar la Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu

Van Puna naar la Paz

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

24 Maart 2017 | Bolivia, La Paz

Donderdag 23 maart, een belangrijke dag. De dag waarop we Iris en Joris we gaan zien na ongeveer 5 maanden. Ik vind het bijzonder dat je elkaar kunt treffen aan de andere kant van de wereld. Een aantal jaren terug hebben Cees en ik een paar uur op Joris gewacht in Indonsie, hij stond in de file en kwam daardoor later aan. Dat waren een paar heel vervelende uren voor ons. Nu was het andersom, wij kwamen en Joris moest wachten. Maar het is gelukt, we hebben ons "kleine" jongetje weer bij ons. De komende dagen reizen we met Iris en Joris verder. De dag begon rustig voor ons, na het ontbijt werden we opgehaald voor de busrit naar La Paz. Deze trip heeft Cees geboekt bij Bolivia Hop. Dit is een busmaatschappij die tussen Peru en Bolivia rijdt en voornamelijk door pack backers gebruikt wordt. Wij waren dan ook een soort bejaarden in de bus. De bus had goede stoelen met slaapstand en een toilet aan boord. Aangekomen bij de Boliviaanse grens moesten we een uitreisstempel halen, stukje lopen naar Bolivia en daar ook een stempel. Met een andere bus weer verder naar het Cobacabana bij het Titicaca meer. De 23e is een herdenkingsdag in Bolivia, zoveel jaar geleden heeft Chili een stuk land van Bolivia afgepakt waardoor Bolivia geen kust meer heeft. Er werd weer gedanst en allerlei fanfares liepen rond. Het Titicaca meer is het hoogste commercieel bevaarbare meer ter wereld. Wij zijn met een bootje naar een eiland gevaren, het isla del sol. Hier zouden we een wandeling over het eiland maken en aan de andre kant weer op de boot stappen. Cees was de hele dag al niet 100% en bij het omhooglopen van de boot af sloeg de reizigersziekte toe. De lunch kwam weer baar buiten. We besloten de wandeling niet te doen en zijn met de boot naar de andere kant gevaren. Ik vond dit stiekum niet zo erg, een wandeling op ongeveer 4000 meter hoogte valt niet mee als je pas 5 dagen op hoogte leeft. Cees heeft ziek in de boot gezeten en ik heb wat foto's gemaakt. Weer terug bij de bus ging het richting La Paz. Hoe de dag eindigde heb ik al verteld.

• 24 Maart 2017 - 16:41

Dicky:

Wat zien Iris en Joris er gezond en gebruind uit. Dit in tegenstelling tot Cees. Corrie ziet er voornamelijk heel blij uit. Geniet van elkaar en van Bolivia.

• 24 Maart 2017 - 17:06

Miriam:

Leuke foto van jullie viertjes!

• 24 Maart 2017 - 21:09

Virginie:

Leuke verhalen, Corrie. Allemaal de hartelijke groetjes, nog veel reisplezier en Cees beterschap gewenst.