Terug naar Rurrenabacue - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu Terug naar Rurrenabacue - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu

Terug naar Rurrenabacue

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

07 April 2017 | Bolivia, Rurrenabaque

Terug naar Rurrenabacue.

Wij reizen vandaag zonder de rest van de groep terug. Onze vlucht gaat om 15.20 uur en de tour is pas om 16.00 uur terug. Na het ontbijt, een groepsfoto en een roerend afscheid worden we opgehaald door een jongeman met een boot voor ons alleen. Na uitgebreid zwaaien naar de groep en de bewoners van de lodge is het stil om ons heen. Ik kan niet beschrijven hoe dat voelt, de prachtige groene omgeving en alles wat ik al eerder verteld heb. Genieten is het. Nog even over de bewoners, er woont een echtpaar met twee kleine meisjes, de kleinste kan nog niet lopen en moet de hele dag buiten de kamers vastgehouden worden wil ze niet ten prooi vallen aan de kaaimannen. De oudste is ongeveer 4 denk ik en speelt alleen maar met de hangmatten. Ik heb al sinds een jaar of 10 een kleine Pluto aan mijn rugzak hangen, hij is met al mijn vakanties meegeweest. Nu was daar het moment om hem af te staan aan Hanna. Ze was er zo blij mee, haar vader heeft hem aan haar rugzakje gedaan. Ik heb echt iemand blij gemaakt. Verder op het water, ook deze jongeman weet steeds van alles te vinden voor ons. Weer dolfijnen net ( niet ) gezien, apen en vogels. De ijsvogel ( hier king fischer ) waar ik steeds op loerde heb ik eindelijk op de foto gevangen. Niet zittend want ze zijn echt snel weg maar wel vliegend. Ook een havik met een tak in zijn of haar poten kunnen vastleggen op weg naar het nest. Even voor 11 uur arriveren we bij de overstap plek naar de auto. Deze laat helaas 45 minuten op zich wachten maar dan nog hebben we tijd genoeg. De meegekregen lunch hebben we daar maar opgegeten. Koude frites met een stuk kip en fruit. Het vult zullen we maar zeggen. De chauffeur van de auto is voor ons nog op zoek gegaan naar een emoe en capibaras. Allebei gevonden, slechts één capibara helaas maar beter één dan geen. De capibaras zijn nu in de pampa ook niet te vinden door het vele water. Er lagen er wel een paar doodgereden op de weg maar daar heb ik niet veel aan. De koffers opgehaald en mooi ruim op tijd op het "vliegveld". We waren nr 2 en 3. Net voor we daar kwamen begon het te regenen en een minuut of 10 lang kwam het met bakken uit de lucht. Gelukkig daarna weer zonneschijn anders was de vlucht misschien niet eens doorgegaan. Waren we voor niets eerder weg gegaan en daardoor het vissen op piranhas gemist. Met een vliegtuigje voor 19 personen weer velig geland in La Paz.

  • 07 April 2017 - 15:31

    Dicky:

    Mijn eerste reactie is: gelukkig weer veilig geland.
    Ja en verder probeer ik mij voor te stellen wat je allemaal mee maakt en ziet. Zo'n verhaal over de kindjes raakt mij altijd. Zo leuk dat Pluto nu een ander "baasje" heeft Taal is in dit geval geen probleem. Ik ga ervan uit dat je de mooiste foto's gemaakt hebt om ons na thuiskomst mee te nemen in jullie belevenissen. Op naar het volgende, nog een week genieten.

  • 07 April 2017 - 21:56

    Virginie:

    Wat 'n boel prachtige reiservaringen! Té mooi om waar te wezen! Geniet met volle teugen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Rurrenabaque

Peru en Bolivia

Op bezoek bij Iris en Joris.

Recente Reisverslagen:

14 April 2017

Afscheid

13 April 2017

MiraFlores Lima

12 April 2017

Lima

11 April 2017

Nog één dag Cusco

10 April 2017

Machupicchu
Corrie

Actief sinds 17 Maart 2017
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 95323

Voorgaande reizen:

18 Maart 2017 - 15 April 2017

Peru en Bolivia

Landen bezocht: