Op weg naar Machupicchu - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu Op weg naar Machupicchu - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Machupicchu

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

10 April 2017 | Peru, Aguas Calientes

Op weg naar Machu Pitcchu

Op weg naar de pick up plaats liepen we door een smal straatje waar nog muziek klonk achter vele deuren. De disco was nog in volle gang. Dit is duidelijk een echte touristenstad. Met de bus op weg voor een tweedaagse tour. Eerst langs een dorp waar nog elke zondag een ruilmarkt is. Bewoners brengen hier hun waar en ruilen het voor wat ze nodig hebben zoals het vroeger ook ging. Heel bijzonder in deze tijd. Toen naar een stel dames in klederdracht die ons lieten zien hie ze wol van schapen en alpaca verwerken en verven. Natuurlijk mochten we daar ook iets kopen. Verder naar een voorbeeld van hoe de Inca's hun landbouw bedreven. Allemaal terassen in het rond afgezet met stenen muurtjes. Een irrigatie sleuf zorgden voor voldoende water op alle lagen. Onder was de temperatuur veel warmer en met elk terras hoger zakte de temperatuur. De Inca's experimenteerde hier met gewassen, als ze wisten op welke hoogte iets het beste groeiden dan werd het elders gezaaid of gepoot. De aardappel komt uit Zuid Amerika, de Inca's kenden heel veel soorten. Verder onderweg hebben we gezien hoe er zout gewonnen wordt uit bronwater dat erg zout boven de grond komt. Ze noemen het de zoutmijnen maar ik heb geen mijn gezien. Het zijn ondiepe bassins waar het water verdampt en het zout oveblijft. De laaste stop is in een dorp nog door de Inca's gesticht waar een niet afgebouwde Inca tempel staat. De gids vertelde een verhaal over een generaal en een prinses maar toen ze aan de engelse versie begon sliep ik dus dat slaan we maar over. Om 19.00 uur gaat de trein die ons dichter bij de Machupicchu brengt, na de trein nog één overnachting en dan met de bus verder. Hopen op mooi weer.

• 10 April 2017 - 09:26

Astrid: