Arequipa city tour - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu Arequipa city tour - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu

Arequipa city tour

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

19 Maart 2017 | Peru, Arequipa

Zoals gezegd zijn we de oude stad ingelopen. Oud is betrekkelijk in dit geval. De stad wordt omringd door vulkanen waarvan er één nog actief is en er komen regelmatig aardbevingen voor. In het verleden is de stad meerdere keren geheel of gedeeltelijk hierdoor verwoest en toch weer opgebouwd. We zijn op zoek gegaan naar een zekere Eduard. Hij geeft gratis rondleidingen door de stad. Eigenlijk de Cees Vermeulen van Arequipa. Voor de wandeling kregen we een kopje thee getrokken van bladeren van de coca struik. Dit moet voorkomen dat je hoogteziekte krijgt. Daarna op pad met een groep van ongeveer 14 mensen. Ik heb weer het een en ander geleerd. Arequipa werd vroeger de witte stad genoemd, niet alleen naar de huizen die van wit vulkaanisch gesteente gemaakt werden maar ook omdat er tijdens de koloniale tijd veel europeanen woonden. ( met een blanke huid ) de Peruanen woonden om het witte centrum heen. Ik dacht dat vulkanisch gesteente altijd zwart was zoals op de kanarische eilanden maar het is er in verschillende kleuren. Wit, rood, geel en zwart. Steeds door andere mineralen en/of metalen erin. Zo heb ik vandaag geleerd dat het yellow stone park hier zijn naam aan te danken heeft. Het is toch eigenlijk zo logisch.
Voor bijna elk raam hier zit een ijzeren hekwerk. Ik dacht tegen diefstal maar de gids beweerde dat dit is om de meisjes binnen te houden als s'avonds als haar bewonderaar een serenade komt brengen onder het venster. De meisjes mogen niet naar buiten en de jongens niet naar binnen. Beetje dure oplossing voor iets wat je toch niet kunt voorkomen. We zagen een optocht met muziek aan komen en dat bleek het staartje van het carnaval te zijn. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen hier.
Verder heb ik weer wat mooie mensen op de foto gezet. We zijn inmiddels al weer 12 uur wakker na een nacht van nog geen vier uur slaap. Ik stort een beetje in dus ik ga voor een schoonheidsslaapje. Dat heb ik wel nodig zonder douche.

• 20 Maart 2017 - 11:44

Hilma:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Hoewel......de zweetlucht.....

X Hilma