Laatste dag Cochabamba - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu Laatste dag Cochabamba - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Corrie Vermeulen - WaarBenJij.nu

Laatste dag Cochabamba

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

03 April 2017 | Bolivia, Cochabamba

Zaterdagavond in Cochabamba

Wij slapen in een kamer met badkamer in het huis van de Boliviaanse familie. Deze bano is niet echt iets dat je met trots aan je gasten laat zien. Toen we aankwamen was de vloer vies en de douche geeft nauwelijks warm water, gelukkig is er niets mis met het toilet. Jiris slapen in een bijgebouw in de tuin in een kamer met gedeelde badkamer. Zij delen deze badkamer met een nederlandse dame. Ik douche ook bij Jiris. De familie heeft een kleine zwarte poedel, het beestje is al een beetje oud, erg doof maar wel vriendelijk. Gisteravond toen wij net net naar bed waren na wat spelletjs in de tuin, kwam het beestje onze slaapkamer binnenlopen. Onze deur kan niet goed dicht, alles staat hier de hele dag altijd open dus onze deur dan maar op een kier. Het hondje duwde de deur dus open met zijn neus en wandelde naar de badkamer. Hem aanspreken heeft geen zin want hij hoort echt niets, ik wilde hem naar buiten dirigeren maar hij had inmiddels zijn poot al opgetild tegen de douche cabine aan en deed een enorme plas. Ws had hij de hele dag in het huis opgesloten gezeten en moest nodig. Eenmaal uitgeplast dribbelde hij weer naar buiten. Dit is vast niet de eerste en laatste keer dat hij dat doet. Ik heb het badmatje er maar overheen gegooid, heel erg ranzig. Na alles gespoeld en gedweild te hebben zijn we gaan slapen maar dat duurde niet lang. Ws was er een feest ergens in de buurt want we hebben de hele nacht muziek, gezang en luide gesprekken gehoord. De familie kwam ook in stukjes en beetjes thuis en de voordeur piept en kraakt emorm dus dat bevordert de nachtrust ook niet. Elk nadeel heb z'n voordeel, ik was op tijd wakker om een videogesprek te houden met mijn broers en zus die bij mijn vader om 11 uur op de koffie waren. Het tijdsverschil met Nederland is 6 uur. Gelukkig nog een uurtje geslapen daarna. Bij de afwezigheid van taxi's en trufi's vandaag ben ik aan een vriendschapsbandje begonnen. Vanavond in de bus heb ik dan ook iets te doen. Om een uur of drie zijn we richting het centrum gelopen. Hoe verder we kwamen hei drukker het werdt. Overal kinderen op de fiets, loopkar of skeelers. Bijna volwassenen die nog moeten leren fietsen en kinderen van 8 met zijwielen. Springkussens en draaimolens die met de hand gedraaid worden. Overal kraampjes met met alles en nog wat alsof het koningsdag is. Na twee weken slapen in bussen en slechte bedden was ik toe aan een massage, een kwartier voor 20 bolivianos ongeveer 2,50 euro. Nog even snel naar het hoogtepunt van Cochabamba, een plein en kerk. Dan is het na zes uur en rijden de trufi's weer. Naar huis voor een broodje hamburger van Fleur, heerlijk was het. Straks naar de busterminal voor een nachtbus naar La Paz. Hasta leugo Cochabamba.

• 03 April 2017 - 02:09

Virginie:

mooie verhalen! goede reis verder en groetjes van ons aan Jiris

• 03 April 2017 - 08:04

Dicky:

Was leuk om jullie gisterochtend even te zien en te spreken. Nu begrijp ik jouw niet uitgeruste blik. Aje je terug bent, heb je vakantie nodig om uit te rusten.
    Op naar de volgende uitdaging, de jungle. Lijkt me helemaal geweldig.
    Liefs je zus